Kampania społeczna Obudź się na autyzm

Głównym celem kampanii jest podniesienie społecznej świadomości na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu, a przede wszystkim budowanie otwartej i pozytywnej relacji wśród dzieci.

W terminie 18-22.03.2024

  • Przeprowadź warsztaty o autyzmie w swojej grupie/klasie (wykorzystaj nasze materiały)
  • Wyłącz lub wycisz dzwonek w szkole
  • Powieś plakat kampanii w swojej placówce
  • Wydrukuj i rozdaj dzieciom kolorowanki z naszego pakietu materiałów kampanii

Pochwal nam się tym, co robicie.

Oznacz Fundację Instytut Da VinicVinci w mediach społecznościowych

Napisz do nas maila na fundacjainstytutdv@gmail.comi dołącz zdjęcia a my zamieścimy je u siebie i pokażemy, ile dobra robicie

Konkurs plastyczny

II wojewódzki konkurs plastyczny
Dowiedz się więcej

Poprzednie edycje

I wojewódzki konkurs plastyczny
Dowiedz się więcej

Harmonogram Kampanii

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie oraz do przeprowadzenia dodatkowych akcji w ramach Tygodnia Neurorożnorodności.

Grudzień

  • 15.12.2023 – rozpoczęcie kampanii – audycja na temat autyzmu w portalu KLIK.

Styczeń

  • 08.01.2024 – ogłoszenie rozpoczęcia II wojewódzkiego konkursu plastycznego „Obudź się na autyzm, czyli energia, ekscytacja i entuzjazm w dziecięcej twórczości”.
  • Ogłoszenie regulaminu konkursu na stronie fundacji i w mediach społecznościowych.
  • Udostępnienie darmowych materiałów do pobrania.
  • Rozpoczęcie napływania prac.

Luty

  • audycja w radiu PIK w programie „Na zdrowie”
  • wywiad z rodzicem dziecka ze spektrum autyzmu w portalu KLIK – „Nasze dzieci, nasze historie”

Marzec

  • 15.03.2024 – koniec napływania prac na II wojewódzki konkurs plastyczny „Obudź się na autyzm, czyli energia, ekscytacja i entuzjazm w dziecięcej twórczości”.
  • 18-22.03.2024 – Tydzień Neuroróżnorodności.
  • obrady jury i wyłonienie laureatów II wojewódzkiego konkursu plastycznego
  • „Obudź się na autyzm, czyli energia, ekscytacja i entuzjazm w dziecięcej twórczości”.
  • 27-29.03.2024 – rozdanie mieszkańcom 100 sztuk niebieskich żarówek w celu podświetlenia okolic rynku na niebiesko o godzinie 18:00 – #brodnicananiebiesko

Kwiecień

  • 02.04.2024 – punkt kulminacyjny – podświetlenie wieży Zamku Krzyżackiego na niebiesko, wystawa zwycięskich prac w gablotach na rynku
  • 05.04.2024 – zakończenie kampanii „Obudź się na autyzm”